Handelsbetingelser

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Lædersmeden ApS. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået anden skriftlig aftale mellem køber og Lædersmeden Aps.

Leveringstidspunkt og transport

Levering

Levering af varer fra Lædersmedens webshop anses for sket, når kunden har fået varen udleveret. Alle bestillinger sendes med GLS, hvis ikke andet er aftalt særskilt mellem køber og Lædersmeden ApS.

Dette betyder, at varerne sendes indenfor 48 timer efter modtaget ordre. Levering på købers adresse i Danmark eller nærmeste GLS Pakkeshop vil derfor normalt ske indenfor 3 dage. Oplyste leveringstidspunkt er vejledende og kan således fraviges.

Risikoen for varerne

Risikoen for varer bestilt i vores webshop overgår til køber, når fortrydelsesretten efter 6 måneder fra modtagelsen er udløbet. Er varen blevet beskadiget eller forringet, efter at køberen har fået den i hænde, bevarer han sin fortrydelsesret, hvis beskadigelsen eller forringelsen ikke skyldes uagtsomhed eller manglende omsorg fra dennes side.


Husk at gemme den originale emballagen, da varen ved evt. reklamation eller skader skal returneres i denne.

Reklamation

Eventuelle fejl eller mangler ved produkter/varer leveret fra Lædersmedens webshop, skal påberåbes inden 2 måneder efter, at fejlen er opdaget. Det er din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Dersom du opdager en fejl, skal du rette henvendelse til Lædersmeden Aps. Du kan som udgangspunkt kun klage over fejl, der viser sig senest 2 år efter, du har fået varen leveret. For varer med begrænset holdbarhed, er din klagemulighed afgrænset af den holdbarhedsperiode, Lædersmeden Aps har stillet dig i udsigt.

Du kan som forbruger vælge om varen skal repareres eller byttes. Undtagelsen til denne hovedregel er, hvis ombytning er umulig eller vil medføre uforholdsmæssige store omkostninger for Lædersmeden Aps.

Fortrydelsesret

Lædersmedens webshop yder 6 måneders fortrydelsesret, gældende fra den dag du modtager varen. Fortryder du købet, skal Lædersmeden ApS underrettes herom senest 6 måneder efter den dag, du fik varen i hænde. Du har pligt til at returnere varen i væsentlig samme stand og mængde, som den er modtaget, dette er også gældende for den emballage og de infoskilte, der er på varen.

Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen. Du kan fortryde et køb ved enten at nægte at modtage varen, ved at overdrage varen til postvæsenet, eller ved at returnere varen på den angivne adresse.

Oplysningspligt

Aftaler (købsordrer) kan indgås på dansk eller engelsk og opbevares af virksomheden i 5 år, i henhold til bogføringsloven. Det er ikke muligt at tilgå kontrakten efterfølgende via vores website. Hvis du ønsker, at få tilsendt et nyt eksemplar af kontrakten pr. e-mail, så send en e-mail til: kontakt@laedersmeden.dk.

Du kan som forbruger vælge om varen skal repareres eller byttes. Undtagelsen til denne hovedregel er, hvis ombytning er umulig eller vil medføre uforholdsmæssige store omkostninger for Lædersmeden ApS.

Dokumentation og vejledning

Dersom der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen fra Lædersmeden ApS – ønsker du yderligere oplysning eller rådgivning fra vores side, er denne af vejledende art.

I Lædersmedens Webshop har du mulighed for at betale med internationale kreditkort samt MobilePay. Alle priser i Lædersmedens webshop på webadressen www.laedersmeden.dk er inkl. moms men ekskl. porto/fragt. Der tages forbehold for udsolgte varer og trykfejl.